İzmir şirket avukatı, vekalet ücreti, ne iş yapar, görev tanımı

İzmir ve çevresinde şirket avukatı arayan kişi ve kurumlar, avukatların görev tanımını ve velaket ücretlerini araştırmayı sürdürüyor.

Bir şirketin kurulmasından başlayarak çalışma süresi boyunca birçok konuda hukuki destek sağlayan şirket avukatları, anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş olan komandit şirketlere hizmet vermeyi sürdürmektedir. Yargılama konusu olan uyuşmazlıklarda şirketleri temsil eden, şirketlerin iş hayatında karşı karşıya kaldığı hukuki sorunlarda danışmanlık hizmeti sunan şirket avukatları, hukuki sorunları öngörerek müvekkillerini bilgilendirir, haklarını korumaya yardımcı olur.

İzmir şirket avukatı, müvekkil şirketlerine birçok konuda hizmet sunar. İzmir şirket avukatının gerçekleştirdiği çalışmalar, şu şekilde sıralanabilir:

• İzmir şirket avukatı, şirketin kuruluşundan tasfiyesine kadar gerçekleşen tüm hukuki prosedürlerin takip edilmesini sağlar, şirkete hukuki olarak yol gösterir.
  • İzmir şirket avukatı, şirketin sürdürülebilmesi için ihtiyaç duyulan hukuki bilgiyi sağlar.
  • Şirket avukatları, şirketin sermayesinin artırılması ve azaltılması çalışmalarında rol alır.
  • İzmir şirket avukatı, şirket adına sözleşme hazırlar, bunun yanı sıra hazırlanan sözleşmeleri inceler. Şirket avukatları, karşı taraftan gelen sözleşmeleri de kontrol ederek şirket aleyhine oluşabilecek problemlerin giderilmesini sağlar.
  • İzmir şirket avukatı, şirketin icra işlemlerinin tamamını üstlenerek icra takiplerini yürütmekle görevlidir.
  • İzmir şirket avukatı, şirketin adına dava açar ve şirkete karşı açılan davaları takip ederek şirketin zarara uğramasını engeller.
  • Şirket avukatları, işçi ve işveren arasındaki ilişkiyi düzenleyerek iki tarafın da haklarını korur.
  • İzmir şirket avukatı, ihtarname ve ihbarnamelere gerekli yanıtları vererek şirketin haklarının korunmasını sağlar.

Şirket avukatları ne iş yapar, şirketlere ne fayda sağlar?

Bir şirketin yaşam süresi boyunca geleceğe daha sağlam adımlar atmak, hukuki olarak yaşanabilecek sorunları minimuma indirmek, kanunda yer alan usullerin yerine getirmek, hukuki süreçleri takip etmek, şirket haklarını korumak, işveren - işçi ilişkisini düzenleyerek iki tarafın da haklarını korumak ve şirketin fazla ödeme yapmasını engellemek, şirket avukatları sayesinde mümkün olur. İşveren ve işçinin haklarını bilerek dava aşamasında fazla ödeme yapılmasını önleyen ve hukuki konularda tedbirler alan şirket avukatları, şirketlerin en önemli unsurlarından biri olarak karşımıza çıkar.

Şirketlerin çalışmalarını ve faaliyetlerini hukuka uygun şekilde gerçekleştirmesi, avukatlar sayesinde mümkün olur. Şirket avukatlığı hizmeti sunan avukatların uzmanlık alanlarında genel olarak iş hukuku ve ticaret hukuku bulunmaktadır. Yapıları gereği şirketler, hukukun her alanını ilgilendiren çalışmalar gerçekleştirebilmektedir. Bu nedenle şirket avukatlığı ve şirket hukuki danışmanlığı almayı düşünen kişi ve kurumların, farklı konularda uzmanlaşan avukatların yer aldığı hukuk bürolarını tercih etmesi önem taşır.

İzmir şirket avukatı, vekalet ücreti, ne iş yapar, görev tanımı

Şirket avukat bulundurma zorunluluğu var mı? Cezası ne kadar?

Günümüzde en çok merak edilen konulardan biri de şirket avukat bulundurma zorunluluğu ve şirket avukat bulundurmama cezası oluyor. Anonim şirketlerin, esas sermaye miktarının beş katına ya da daha fazlasına sahip olması halinde sözleşmeli avukat bulundurması gerekiyor. Bununla birlikte üye sayısı 100’ün üstünde olan yapı kooperatifleri de sözleşmeli avukat bulundurmak zorundadır.

Limited ya da adi şirketlerin avukat bulundurma zorunluluğu bulunmamakla birlikte sürekli olarak hukuki destek almak ve hukuki konularda yardım talep etmek için avukatlardan hizmet alması tavsiye edilmektedir.

Ticaret hukuku davaları kapsamında haksız yere oluşan rekabet sonucu açılan davalarda, iflas etme ve iflası bir süre ertelemek için açılan davalarda, şirketlerin alacaklarını tahsil edebilmesi için açılan davalarda, ödenmesi gereken verginin ödenmemesi halinde ortaya çıkan davalarda, ortaklıktan vazgeçilmesi halinde ortaya çıkan davalarda, anonim ve limited şirket davalarında, hissenin devri için ortaya çıkan davalarda, gizlilik sözleşmelerinde, kredi sözleşmelerinde ve buna benzer tüm konularda hizmet sunmaktayız.

İzmir şirket avukatı vekalet ücreti - danışmanlık ücretleri

İzmir ve çevresinde şirket avukatı arayan kişi ve kurumların en çok merak ettiği konular arasında da "İzmir şirket avukatı ücreti", "İzmir hukuki danışmanlık ücretleri", "İzmir şirket hukuk danışmanı ücretleri" “Şirket avukatı vekalet ücreti” gibi ifadeler bulunuyor. "İzmir şirket avukatı ücreti", "İzmir hukuki danışmanlık ücretleri", "İzmir şirket hukuk danışmanı ücretleri", gerçekleştirilecek çalışmalara bağlı olarak değişkenlik gösteriyor. Çalışmaların büyüklüğü ve şirketlerin çalışan sayısı, avukatlık ücretlerini belirleyen en önemli unsurlardan biri olarak karşımıza çıkar. Siz de "İzmir şirket avukatı ücreti", "İzmir hukuki danışmanlık ücretleri", "İzmir şirket hukuk danışmanı ücretleri" hakkında detaylı bilgi almak ve aklınıza takılan sorulara yanıt bulmak için bizimle iletişime geçebilir, yapacağımız görüşmenin ardından "İzmir şirket avukatı ücreti", "İzmir hukuki danışmanlık ücretleri", "İzmir şirket hukuk danışmanı ücretleri" hakkında bilgi edinebilirsiniz.

Bizimle iletişime geçmek için “AVUKATA SOR” ya da “İLETİŞİM” sayfalarını kullanabilir, talebinize uygun yanıt alabilirsiniz. Bizimle WhatsApp üzerinden iletişim kurabilir, aklınıza takılan sorulara yanıt alabilirsiniz. İzmir Avukat olarak, size UZMANLIKLARIMIZ çerçevesinde bilgi vermekten memnuniyet duyacağız.