İzmir Aile Avukatı

İzmir'de aile avukatı arayan kişiler, en iyi aile avukatını bulmak için araştırmalarına devam ediyor.

Toplumun en küçük birimi olan aile toplum değerlerimizde çok önemli bir yere sahiptir. Çiftler hastalıkta ve sağlıkta birbirlerinin yanında olacaklarının, birbirlerine her zaman sevgi ve saygı duyacaklarının sözünü verirler.

Maalesef evlilik döneminde yaşananlar insanların bu sözlerini tutmasını zorlaştırmaktadır. Her geçen gün yükselen oranlarla çiftler arasında anlaşmazlıklar yaşanmakta ve boşanma işlemleri için başvurular yapılmaktadır.

Çiftlerin boşanmaya karar vermesinin ardından boşanmanın mahkemeye taşınması gerekir. Bunun için avukat hizmetinin alınması zorunlu değil ancak önemlidir.

Çiftler her ne kadar çeşitli tartışmalar yaşıyor olsalar da bu sorunları medeni bir şekilde halledebilirler. Boşanma kararı alınmışsa sakin ve saygılı tavır devam ettirilebilir. Çiftlerin her ikisinin de boşanma istemesi ya da evlilik halinden memnun olmaması çiftleri anlaşmalı boşanma davasına itecektir.

İZMİR AİLE AVUKATI

Boşanmaya karar veren çiftlerin nafaka, tazminat, mal paylaşımı ya da velayet gibi konular hakkında anlaşması gerekmektedir.  Maalesef çiftler arasında yaşanan problemlerin boşanma davası ile mahkemeye taşınması her zaman insanları memnun etmez. Çiftlerden bir tanesi bu durumu kabullenemeyip karşı çıkabilir. Evliliği kurtarma isteği, boşanma süreci sonrasındaki psikolojik etmenler ya da maddi kaygılar anlaşmanın olmamasına sebep olabilmektedir.

Çiftler arasında bir anlaşma zemini bulunmuyorsa bu davalar çekişmeli boşanma davası olarak isimlendirilir. Eşlerin her biri karşı tarafta olabilecek en üst seviyede avantaj sağlamak isteyeceklerdir. Maddi ve manevi konularda her zaman kendilerinin ön planda olmasını istemektedirler.

Boşanmanın gerçekleşebilmesi için hakimler geçerli bir sebep ararlar. Bazı durumlarda boşanma davalarından sonuç alınamaması geçerli bir sebebin olmayışından kaynaklanmaktadır. Boşanma davalarının açılabilmesi için özel sebepler yer alır ve bunların kullanılması gerekecektir.

Çiftlerden bir tanesinin alkol ya da kumar gibi sorunlarının olması, eşine şiddet uygulaması ya da bazı hastalıklara sahip olması gibi özel sebeplerde boşanma davaları kolayca açılmaktadır. Açılan boşanma davaları da kısa sürede sonuçlanır.

ÇOCUĞUN VELAYETİ

İnsanların ilk merak ettikleri konu çocuğun velayetidir. Bazı durumlarda velayet konusu çiftler arasında net bir karar bağlanır. Bazen de her iki taraf da çocuğun velayetini almak isteyecektir. Böyle durumlarda açılan velayet davaları ile sonuca gidilir.

Çocukların yaşları büyükse genelde velayet davalarına ihtiyaç duyulur. Çocukların küçük yaşta olması durumunda annede kalma durumu çiftler tarafından karar bağlanmaktadır. Olağanüstü haller dışında küçük çocuklarda velayet sıklıkla anneye verilmektedir.

MADDİ - MANEVİ TAZMİNAT

Boşanma davaları sonuca bağlanırken maddi konular için ekstra davaların açılması gerekmektedir. Boşanmalarda maddi ve manevi tazminatlar söz konusu olur. Eşlerden herhangi birinin boşanma sürecinde gördüğü zararın maddi açıdan karşılanması tazminat olarak tanımlanabilmektedir.

Eşlerden hayatına devam edebilmesi ve geçimini sağlayabilmesi için belirli bir gelirinin olması gerekir. Evlilik sürecinde çalışmayan kişiler boşanma davaları sonrasında ekonomik açında zor durumda kalırlar. Bu zor durumun ortadan kaldırılması için de nafaka verilmektedir.

NAFAKA DAVALARI

Boşanmanın gerçekleşmesinin arından nafaka davaları açılır. Nafaka üç farklı şekilde karşımıza çıkar. Kişinin kendi geçimini sağlaması için gerekli olan nafaka, çocuğun velayetini alan tarafın çocuğun bakımı ve büyütülmesi için gerekli nafaka ve son olarak boşanma sürecinde eşlerden birinin mağdur olmaması için verilen nafaka olarak sıralanabilir.

2002 senesinde yürürlüğe giren yasalar çerçevesinde evli çiftlerin evlilikleri döneminde satın aldıkları eşyaların üzerindeki hakları tamamen eşittir. Paranın kim tarafından verildiği ya da eşyanın kimin üzerine olduğunun bir önemi bulunmamaktadır.

Yasa 2002 senesinde kabul edildiği için bu tarihten önce satın alınmış olan mallar kimin üzerine ise o kişinin olacaktır. Kurallara uygun bir şekilde mal tespitinin yapılması ve sonrasında malların bölüştürülmesi gereklidir.

Avukatlarmalların tespitini doğru bir biçimde gerçekleştirdikten sonra boşanma davasında sunmaktadır. Malların bölünmesi için ekstra bir davanın açılmasına gerek olmaz. Boşanma sırasında malların bölünmesine de karar verilmektedir.

Aile yapısının bozulması en çok çocukları etkiler. Boşanma sürecinde çocukların minimum seviyede etkilenmesinde avukatlara da büyük görevler düşmektedir. Avukatlar, her zaman çocukların daha iyi bir geleceğe sahip olabilmesi için çaba sarf eder.

Boşanma sürecinin uzaması her yönden yıpratıcıdır. İnsanlar psikolojik olarak kendilerini sürekli rahatsız hissederler ve hayatlarına düzenli bir şekilde devam etmekte zorlanırlar. Özellikle çocuklu aileler boşanma sürecinin uzamasından zarar görürler.

Boşanma davalarının olabilecek en kısa sürede tamamlanması gerekir. Boşanmalar gerçekleşmediğinde bu ana kadar anlayışlı olan kişiler eşlerini suçlamaya ve sürecin uzamasına sebep olduğunu onlara anlatmaya çalışırlar. Bu da gerilimin atması ve sürecin daha fazla uzaması anlamına gelmektedir.

Bizimle iletişime geçmek için “AVUKATA SOR” ya da “İLETİŞİM” sayfalarını kullanabilir, talebinize uygun yanıt alabilirsiniz. Bizimle WhatsApp üzerinden iletişim kurabilir, aklınıza takılan sorulara yanıt alabilirsiniz. İzmir Avukat olarak, size UZMANLIKLARIMIZ çerçevesinde bilgi vermekten memnuniyet duyacağız.